Information om hotellet

Adress – hitta till hotellet
När du har bokat din resa får du ett bekräftelsemail till den e-postadress som du angav vid bokningen. Här hittar du hotellets adress, telefonnummer och eventuellt GPS-koordinater med en länk till Google Maps. Om du har bokat en transfer har chauffören naturligtvis också hotellets adress. Du kan hitta information om hotellet, upphämtningsplatser, attraktioner och mycket mer på kartan på landningssidan på Thinggaard.dk
Luftkonditionering (A/C)
Under de varma sommarmånaderna kan luftkonditionering vara en stor fördel. Under ”Faciliteter” och i rumsbeskrivningen för varje hotell kan du se om luftkonditionering finns tillgänglig. Observera att vissa hotell tar betalt för användningen och att luftkonditioneringen kan vara begränsad i tid under dagen eller endast tillgänglig under säsongsperioder. Det kan förekomma ljud från systemet, särskilt under varma dagar.
Barnsäng
Om du reser med ett barn erbjuder många hotell en barnsäng på begäran. Detta kommer att anges i hotellbeskrivningen. Om så inte är fallet, vänligen kontakta oss. Observera att i vissa fall tas en serviceavgift ut för hyra av barnsäng.
Balkong/terrass
I hotellbeskrivningen och under rumsbeskrivningen kan du se om rummen har balkong eller terrass. Om du vill vara säker ska du välja en rumstyp där detta tydligt framgår. Observera att storleken på balkonger och terrasser kan variera mycket.
Duschkabin/badkar
Alla rum och semesterbostäder på Thinggaard Travel har antingen dusch eller badkar med dusch. Om du har särskilda önskemål är du välkommen att kontakta oss, men vi kan inte garantera att specifika önskemål uppfylls (t.ex. badkar).
Barn och ungdomar
Barn är som regel alltid välkomna. Vi erbjuder också specifika resetyper som ”Familjeskidsemester” och ”Skidsemester med barn”, där hotellen är speciellt utvalda för barn. Den exakta gränsen kommer att anges i hotellbeskrivningen.
Säng för barn
I vissa rum kan det finnas en barnsäng (för barn 2-12 år). Ofta får barnen dock plats på en bäddsoffa eller en extrasäng som är placerad i rummet.
Incheckning
Incheckning sker vanligtvis från kl. 16.00. För sena ankomster informeras hotellet automatiskt om du har köpt ditt flyg via Thinggaard Rejser. Om du anländer tidigare kan hotellet ofta förvara ditt bagage så att du kan använda faciliteterna tills ditt rum är klart.
Kolla upp
Utcheckningstiden kan variera från destination till destination, men är vanligtvis kl. 10.00. Tidig utcheckning ordnas i receptionen. Sen utcheckning måste ordnas med hotellet och kan vara föremål för en avgift.
Deposition för semesterlägenheter
Vissa semesterlägenheter kräver en deposition, som betalas vid ankomst och återbetalas vid avresan om boendet återlämnas i samma skick.
Enkelrum
Under ”Rum” ser du om hotellet erbjuder enkelrum. Inte alla hotell har detta alternativ.
Extra säng
På många hotell kan du boka en extrasäng. Under ”Rum” kan du se hur många personer rummet är avsett för. Observera att detta i vissa fall kan kosta extra och regleras då med hotellet.
Hiss
Om hotellet har hiss anges detta under ”Faciliteter”.
Handikappvänliga rum
Det är inte alla hotell som kan erbjuda handikappvänliga rum, eftersom många ligger i kulturminnesmärkta byggnader. Möjligheterna kommer att listas under ”Faciliteter”.
Halvpension
På många hotell kan du köpa halvpension (frukost och middag). Priset visas när du väljer ditt rum. Halvpension ingår i många av Thinggaards semesterpaket.
Helpension
Vissa hotell erbjuder helpension (frukost, lunch och middag). Priset anges vid bokningstillfället.
Hotellkategorier
Hotellets officiella kategori hittar du under hotellinformation. Observera att kategorierna varierar från land till land.
Thinggaard Resenärens bedömning
Utöver de officiella kategorierna gör vi på Thinggaard Rejser också en egen bedömning när vi besöker hotellen. Detta visas på en skala från 1-5.
Hårtork
Om det finns en hårtork i rummet kommer den att visas under ”Faciliteter”.
Internet/Wi-Fi
Om internet eller Wi-Fi finns tillgängligt anges det under ”Faciliteter”. Observera att kvaliteten kan variera och att vissa hotell tar ut en avgift. Anslutningen är vanligtvis bäst runt receptionen/lobbyn.
Köksfaciliteter
Om du bor i en semesterlägenhet kommer rumsbeskrivningen att ange vilka köksfaciliteter som finns tillgängliga.
Kylskåp
Det finns alltid kylskåp i semesterlägenheter med kök. I hotellrum är det bara om det anges i beskrivningen.
Minibar
Om rummet har en minibar visas den under ”Faciliteter”.
Frukost på morgonen
Frukost ingår vanligtvis. Om inte, kan du ofta köpa till den när du väljer rum eller vid ankomsten.
Måltider
Frukost ingår normalt i priset. Halvpension eller helpension kan köpas till om hotellet erbjuder det.
Uppgradering/nedgradering
Om du vill ändra rumstyp efter bokningen är detta ibland möjligt mot en avgift på DKK 250 per rum.
Bilparkering
Om hotellet erbjuder parkering kommer detta att anges i beskrivningen. Det kan finnas en avgift som betalas på plats.
Mottagning
Om hotellet har en reception kan du få hjälp med praktiska frågor och tips på saker att göra i närområdet.
Städtjänster
På hotell sker städningen vanligtvis dagligen. I semesterlägenheter varierar det och ofta betalar du för slutstädning.
Restaurang
Om hotellet har en restaurang kommer det att visas i beskrivningen.
Rumsservice
Om hotellet erbjuder rumsservice kommer det att listas under ”Faciliteter”. Det kan finnas en avgift.
Rökning
Om inte annat tydligt anges är rum och lägenheter rökfria. Rökning är dock ofta tillåten på balkonger/terrasser eller utomhusområden.
Spa & friskvård
Om det finns spa- eller hälsofaciliteter visas det under ”Faciliteter”.
Sportanläggningar
Eventuella idrottsanläggningar finns i hotellbeskrivningen.
Bullerolägenhet
Buller kan förekomma, t.ex. från trafik, poolområden eller fester. Skulle du uppleva några problem, vänligen kontakta hotellets reception.
Simbassäng
Om du vill boka ett hotell med inomhus- eller utomhuspool visas det under ”Faciliteter” om hotellet har en pool.
Ospecificerat boende
På Thinggaard Rejser erbjuder vi även semester med ospecificerat boende.
Tvättstuga / tvättmaskin
Om hotellet har en tvättstuga eller tvättmaskin anges detta under ”Faciliteter”. I vissa fall kan en avgift tas ut för användning av tvättstuga/tvättmaskin.
Värdesaker
Vi rekommenderar att du använder hotellets värdeskåp för att förvara värdesaker.
Typ av rum
Under ”Rum” kan du se de olika rumstyperna, faciliteterna och antalet personer som de är avsedda för.
Hitta mer information om din resa
Viktigt före resan
Information och checklistor om de viktigaste förberedelserna inför avresan så att du kan resa tryggt och bekymmersfritt.
Ankomst till din destination
Här hittar du användbar information för när du anländer, så att du snabbt kan komma till rätta och njuta av din semester.
Din resa hem
När din vistelse närmar sig sitt slut finns det några praktiska detaljer som du bör känna till.
Information om hotellet
På hotellet är vår vänliga personal redo att välkomna dig på din semester.
Resenärer med flyg
Det snabbaste sättet att komma till snön är med flyg. Thinggaards flyg inkluderar alltid en transfer från flygplats till destination tur och retur.
Resenärer med buss
Luta dig tillbaka och njut av transporten från en central plats nära ditt hem till din semesterdestination.
Resenärer med bil
Min tid, min hastighet. Om du föredrar att bestämma när du anländer finns det mer information här.
Har du kommit ihåg att beställa…
Parkering och extra tjänster? Boka hemifrån, spara pengar och gör resandet enklare.
Skidskola
Om du ska resa till en skidskola har vi sammanställt lite praktisk information. Kom ihåg att boka när du bokar din resa!
Separationslager
Grunden för en bra skidsemester är bra utrustning. Här hittar du information och tips för skiduthyrning.
Resevillkor
Här kan du läsa våra resevillkor när du köper paketresor med Thinggaard Rejser.
Kontakta oss
Har du frågor eller behöver du hjälp? Här hittar du våra kontaktuppgifter och öppettider.